Vilken typ av webbplats passar din verksamhet?
Ska du satsa på webb eller sociala medier?
Behövs verkligen en webbplats? Räcker det inte med sociala medier? Det är en fråga jag börjat få allt oftare från kunder och företagare i mitt nätverk. Många menar att det är på sociala medier det händer. Det är här man kommunicerar, pratar och får nya kunder så varför investera i en webbplats när det är i de sociala kanalerna folk befinner sig?

Digital kommunikation och digital marknadsföring
I mina uppdrag som digital kommunikatör har jag fått testa mig fram och skaffat kunskaper på egen hand. I grunden finns teknik, form och bild – men eftersom jag älskar att skriva har det också blivit en hel del intervjuer, artiklar och pressreleaser. Det handlar om att i samarbete med mina kunder komma med råd och tips kring kommunikation i stort och smått.
När det gäller digital marknadsföring är sociala medier den perfekta platsen att husera på. Självklart ska hemsidan vara synlig i sökmotorer och lika självklart ska du annonsera där dina kunder befinner sig.
Men i sociala medier kan du börja bygga din relationsmarknadsföring – det starkaste kortet av alla.
Är du bara utrustad med tålamod har du alla möjligheter att vinna förtroende och lojalitet som leder till långsiktiga kundrelationer i stället för kortsiktiga försäljningar.
Vad sägs om att ta fram en plan för digital marknadsföring för ditt företag?
En konkret plan som sträcker sig över ett år och som låter dig veta vad som ska göras, när det ska göras och vem som ska göra det.
Jag hinner inte med marknadsföringen i den dagliga verksamheten!
Känner du igen dig i detta? Helst av allt så skulle du vilja hinna med allt kring kampanjer, artiklar, nyheter och pressreleaser men tiden räcker inte till. Det innebär att webbsidan och sociala medier blir uppdaterade vid jul, påsk och sommar …
Det vill säga ett par, tre gånger per år.
Varför inte överlåta genomförandet till mig? Låt oss sätta oss ned och hitta en lösning som gynnar oss båda.


