Content Marketing är ett uttryck vi hör överallt i samband med digital marknadsföring. Men faktum är att marknadsföringstekniken har använts av företag runt om i världen långt innan Internet slog igenom. Då, liksom nu, handlar det om att stärka företagets varumärke som i sin tur ökar försäljningen.

Content marketing, som vi använder det idag, är en form av online-marknadsföring som handlar om att skapa värdefullt och kundorienterat innehåll för webbesökaren. Trafiken till din webbplats kommer att öka, speciellt om innehållet löser problem och frågeställningar.

Om ditt företag börjar skapa och publicera innehåll som innebär mer värde, information, forskning och fakta till målgruppen så kan detta bli en mycket lukrativ form av marknadsföring.

Om du skriver riktigt bra innehåll som människor litar på och vill engagera sig i, kommer du att stärka ditt varumärke och skilja dig från de företag som ännu inte har börjat att arbeta på detta sätt.

Även om det finns fördelar att lyfta andras innehåll för att bygga relationer så är det ännu bättre om du publicerar ditt eget material.

Enligt Content Marketing Institute så är innehållsmarknadsföring 62% mer kostnadseffektivt än traditionell marknadsföring trots att det generar tre gånger så många leads.

Det är därför inte konstigt att alltfler företag väljer att utveckla en marknadsföringsstrategi för att börja producera kvalitetsinnehåll. En marknadsföring där du kan leverera värde till dina kunder genom ett informativt och engagerande innehåll utan att fråga om något i gengäld.

Ann Tavelin

Okej … Nu kommer den stora frågan: Skrev jag denna artikel själv?

Svar: Ja och nej. Jag lät en AI ta fram underlaget för artikeln. Sedan klippte jag ut de delar jag fann intressanta, översatte (körde en del i Google Translate) och satte min egen prägel på innehållet.

ai-writer.com heter tjänsten som är helt kostnadsfri där du anger vad du vill att artikeln ska handla om. Sedan samlas information in från nätet för att sedan sättas ihop till en artikel. I detta fall tog det inte mer än någon minut.

På ett klick kan man också visa den information som AI:n hämtat för att då också se vad den lilla robotrackaren lagt till själv.

Spännande eller skrämmande? Döm själv.

Själv är jag mycket fascinerad och väldigt intresserad 😉 Det här är bara början.

Tack för att du läste! // Ann